Var är humöret, här är humöret...

Det är något magiskt med den och dens innebörd är vi nog få som förstår. Jag pratar inte om fruntimmret där hemma då utan denna magnefika sång som även är kallad för Var är humöret-sången, med toner som dopar humöret till en topp av världsklass.
Frågan jag ställer mig är, är detta vårat hopp, vår tro, vår framtid? Är Var är humöret-sången vår allas välfärd som vi väntat på? Är detta lyckopillret som skapar kronisk lycka?
Jag önskar att jag kunde svara på just den frågan, men tyvär har jag inte studerat det och kan därför inte uttrycka mig då frågan blir för stor. Men magiken finns där, möjligheten till att skapa ett permanent leende, en trevlig känsla och ett minne för morgondagen. En mänsklig rättighet som används för dåligt.

Men för att vara helt ärlig, handen på hjärtat och alla andra meningar som går inom samma mening. Det är för enkelt att gräva ner sig i allt runt omkring en i livet och glömma bort just att ha det roligt. Samtidigt som att ha det roligt är kanske den absolut viktigaste saken i livet från den synvinkeln av det skapar välmående, energi och en kraft framåt. För är man inte glad så kommer inget positivt skapas från det.
Ibland så faller alla bitar på plats av sig själv men i de flesta fall så blir saker och ting vad man gör det till och att trigga glädje och skratt borde vara något som vi som mäniskor borde göra var dag.
För att inte orka att ha det roligt måste väl ändå vara toppen av lathet och den stora frågan är väl mer om det inte är riktigt härligt att få komma ut och dansa, att få umgås och snacka skit, att få skämta, bjuda på sig själv och bara ha den känslan av att man bistår med det bästa av sig själv för att ha det roligt.
Så dagens kloka ord blir: Fånga inte dagen, fånga ditt eget förnuft till att skapa en bättre vardag, det är ditt livs bästa välfärd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0