Slå ett slag för det negativa i livet

Som glad optimist kan det ibland vara svårt att finna dessa mörka stunder i vardagen som trots min optimala glada livs situation dyker upp där i mörkret. Kanske kan ni själva känna igen er i detta, eller om inte, då får ni fan spela med ändå i detta inslag.
För vad jag vill slå ett slag för idag så är det att köa. Detta faktum händer i traffiken, livsbutiken, vid bankomaten, till mitt sexliv samt allt annat vad det nu kan vara. Självklart så tänker ni, "gud vad tråkigt, hatar att köa!". Så just därför ska vi göra detta till en lite mer positiv trend.
Vi behöver få in lite mer hippa saker för att piffa upp detta fenumen. Lite som att göra köfolket under tennisveckan i Båstad till något häftigt, med andra ord, vi byter ut allt.
Först ut, köklädes mode. Tycker att det finns så otroligt mycket mode på alla håll och kanter, så varför inte göra ett för oss köfolk som hamnar där titt som tätt. Jag föreslår grå som innefärg just nu med inslag av texter eller roliga motiv, detta för att göra livs sutuationen snäppet bättre för att sedan krydda till det med en nacklapp med texten "Original Köare", så att vi alla känner oss utvalda.
Spexa sedan upp detta med kömentaliteten, då snackar jag inte surtanten som försöker hämnas sin två lårbens hallsar genom at slå av dina med käppen, för henne kan då ingen älska. Men nej, jag pratar mer känslan av att vara äckta köare. Ju längre man kan stå i kön, desto coolare är man. Där av så väljer man självmant den kön som alltid är längst.
Mitt tips för att samla enkla med dock så coola köpoäng är att finna havererade lastbilar längs motorvägen för att vägra köra om dem. Detta kan sedan skapa en försening som även kan antyda på att du har en storstads mentalitet.
Men det handlar inte bara om hur vi köare beter oss menatalt, det handlar även om hur vi pratar och agerar. Som i kassan, ett måste att gå igenom kunden framför vad just hon/han har köpt, prata recpetfrån ICA-kuriren och allt annat smått och gott för att sprida en god köare-känsla, att dela med sig av den upplevelsen som man själv tar med sig. Allt för att skapa en trevligare och bättre stämmning i vardagsmörkret.
Tyvär så finner jag ingen ködoft, vilket hade gjort det allt med hemtrevligt. Men jag jobbar med att få fram doften av en köare så att man enkelt kan vet vem som är vilken, samt vem som är att satsa på eller inte här i livet.

Så ta med dig denna information här i livet, sprid budskapet och finn lyckan i köandet här i livet. För ett mindre deprimerat vardagsmörker i IKEA Sverige AB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0